Algol Technics toimittaa uusiin metrojuniin jarrujärjestelmät ja ilmastointilaitteet

19.3.2015

Länsimetron liikennöinti vaatii lisää metrojunakalustoa. Helsinkiin tilatuista uusista metrojunista ensimmäinen on nyt toimitettu HKL:n Roihupellon testivarikolle. Uusien metrojunien koeajot aloitetaan varikon testiraiteella jo maaliskuun aikana.

M300-junan on valmistanut HKL:lle espanjalainen kiskokalustovalmistaja CAF. Uusi metrojuna on nelivaunuinen ja lähes 90 metriä pitkä eli nykyisten junien kahden vaunuparin mittainen. Metro on kokonaan läpikäveltävä eli sen sisätilat ovat täysin yhtenäistä tilaa. Uutuutena junissa on Algol Technicsin toimittama matkustamoiden ilmastointijärjestelmä. 


"Järjestelmiä on tilattu kaikkiaan 20 uuteen junaan eli 80 vaunuun. Ilmastointilaitteiden valmistaja on Knorr-Bremse Merak. Lisäksi toimitamme jarrujärjestelmät kaikkiin uusiin juniin. Länsimetron liikenne merkitsee entistä tiheämpää junien aikataulua jolloin junien tekniikan myös Algol Technics:n toimittamien laitteiden osalta pitää toimia moitteettomasti. Tilaus kertoo siitä, että asiakkaamme luottaa toimittamamme Knorr-Bremsen jarrujärjestelmien tekniikkaan joka on ollut jo aikaisemminkin käytössä kaikissa Helsingin metron junissa 1980 luvulta lähtien", myyntijohtaja Mikael Karlsson Algol Technicsistä kertoo ja iloitsee siitä, että pian espoolaisetkin pääsevät nauttimaan mukavasta metrokyydistä.

Kuva: HKL